Zespół Szkolno-Przedszkolny w Sikorzu

ePuap:/zspsikorz/domyslna
e-doreczenia: ADE:AE:PL-50896-69595-CJGFF-16

Złaz harcerski w Sikorzu

W dniach 19-20 października odbył się złaz harcerski z okazji nadania sztandaru dla Hufca ,,Mazowsze’’ Płock. W sobotę po przyjeździe drużyn rozpoczęła się gra terenowa. Harcerze z naszej drużyny udali się na punkty, w których dawali zadania przechodzącym tamtędy patrolom. Wieczorem po wielu próbach odbył się koncert „Śladami wolności” ze świeczkowiskiem, na który przybyło wielu gości. Kolejnego dnia po bardzo wczesnej pobudce, poczty i drużyna sztandarowa intensywnie ćwiczyły. Następnie wszyscy uczestnicy zlotu udali się na Mszę Świętą, gdzie poświęcony został sztandar naszego Hufca im. Następnie uczestniczyliśmy wraz z gośćmi w apelu podczas, którego odbyło się uroczyste wręczenie sztandaru i nadanie Hufcowi imienia „Szarych Szeregów”.. Złaz zakończył się tradycyjną grochówką harcerską.

Karolina Matlęga

Rajd Mołtawa 2019

W dniach 27-29 września odbył się Rajd Mołtawa. W piątek o godz. 17.40 wyjechaliśmy z Sikorza. Gdy dotarliśmy do Gąbina w pierwszej kolejności rozpakowaliśmy się i integrowaliśmy się z innymi drużynami. Następnie poszliśmy spać. Następnego dnia tuż po śniadaniu wyruszyliśmy na trasę. Najbardziej mi się podobał jeden z punktów, na którym mieliśmy mały tir przeszkód. Trasa zajęła nam większość czasu sobotniego dnia. Pod wieczór uczyliśmy się piosenek patriotycznych. Dzień zakończył się świeczkowiskiem. Po śpiewograniu poszliśmy do muzeum, w którym utkwił mi w pamięci film o powstaniu. Kolejnego dnia po śniadaniu poszliśmy do kościoła. Po powrocie odbył się apel kończący zbiórkę. Zmęczeni i szczęśliwi wróciliśmy do Sikorza.

Amelia Geras

Wyjazd do Warszawy

W dniu 21 września 2019 r. 33 WDH „Dżungla” razem z innymi drużynami Hufca „Mazowsze” Płock m.in. 99 WDH „Echo” i 58 GDH „Gradiam” uczestniczyliśmy w hufcowej wycieczce do Warszawy. Zwiedziliśmy Muzeum Wojska Polskiego, Powązki oraz Muzeum Powstania Warszawskiego w ramach Kampanii Bohater. Przy grobach zmarłych harcerzy mieliśmy czas na chwilę zadumy i przemyślenia. Mogiły „Alka”, „Zośki” i „Rudego” przypomniały nam o 80 rocznicy wybuchu II wojny światowej oraz o trudzie i poświęceniu Polaków. Wyjazd ten był bardzo pouczający a zarazem interesujący.

Maja Rychter

Obóz w Białym Brzegu

Pierwszego dnia obozu zebraliśmy się pod Orlen areną gdzie czekał na nas autobus do stanicy w Białym Brzegu. Zostawiliśmy plecaki pod altaną wzięliśmy menażki i udaliśmy się na obiad. Była jarzynowa i spaghetti. Po umyciu menażek zaczęliśmy zajmować się wyposażeniem namiotów i rozpakowaniem się. W międzyczasie mieliśmy śpiewogranie. Zjedliśmy kolację umyliśmy zęby i przygotowaliśmy się do snu. Niestety obudził nas alarm który był na szczęście próbny. Wróciliśmy i położyliśmy się spać.

Wiktoria Rydzyńska

Rajd Odkrywców

Pierwszy dzień
Spotkaliśmy sie wszyscy w Płocku skąd wyruszyliśmy autobusem do Warszawy. Ze stolicy pojechaliśmy pociągiem do miejscowości Dębe Wielkie, skąd poszliśmy z naszymi ciężkimi plecakami do szkoły w Górkach. Po dojęciu do miejsca docelowego mięliśmy chwile aby odpocząć i zjeść. Po zjedzeniu otrzymaliśmy bardzo fajne menażki. Potem udaliśmy sie na apel i ognisko, gdzie poznawaliśmy sie wszyscy nawzajem. Po wspólnie spędzonym czasie wróciliśmy do szkoły aby ogarnąć sie i pójść spać. O godzinie 24:00 nieoczekiwanie obudził nas alarm pożarowy. Okazało sie ze były to tylko ćwiczenia praktyczne.

Czytaj więcej...

Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies, umieszcza je w pamięci Twojego urządzenia.