Zespół Szkolno-Przedszkolny w Sikorzu

ePuap:/zspsikorz/domyslna
e-doreczenia: ADE:AE:PL-50896-69595-CJGFF-16

DMB w Bodzanowie

Na zbiórkę przed wyjazdem na DMB, stawiliśmy się w piątek o 16:45 w mundurach. Po zapakowaniu plecaków do autobusu wyruszyliśmy do Bodzanowa. Około godziny 18:00 byliśmy na miejscu .Poszliśmy do szatni, gdzie przebraliśmy się a następnie zostaliśmy zaprowadzeni do sali gdzie mieliśmy spać. Od razu po przygotowaniu sali zjedliśmy kolację. O godzinie 20:00 rozpoczął się Festiwal Piosenki Harcerskiej I Patriotycznej pt ,,Szare Melodie” i trwał do godziny 22:00. Następnego dnia śniadanie było przewidziane od 8:00 do 9:00. Po zjedzeniu śniadania jako ostatni wyruszyliśmy na starszoharcerską trasę.

Zbiórka feryjna

Piątek 25 stycznia godzina 18.00 – rozpoczęła się feryjna zbiórka harcerska. Na początku rozpakowaliśmy się w klasach potem poszliśmy na halę sportowej i ćwiczyliśmy musztrę. Później były zabawy a potem mieliśmy czas na chwilę odpoczynku. Następnie klasy czwarte miały zajęcia przygotowujące do próby na harcerza. W tym samym czasie zuchy miały zajęcia z druhnami. Później ćwiczyliśmy śpiewanie piosenek „Serce w plecaku” i „Przybyli ułani pod okienko”. Następnie odbyła się bitwa na śnieżki a po niej świeczkowisko.

Zbiórka wigilijna

Jak co roku spotkaliśmy się (prawie w komplecie) po raz kolejny na zbiórce wigilijnej. Na samym początku zajęliśmy się przygotowaniem dań na tę jakże wykwintną kolację. Krokiety, pierogi, rybka, mandarynki i ciasteczka - przysmaków nie było końca. Następnie, po podzieleniu się opłatkiem usiedliśmy do stołu. Nie obyło się także bez śpiewania kolęd i Mikołaja (niestety moja kochana zastępowa Ewelina nie była w stanie go spotkać, ale na szczęście zachowaliśmy dla niej prezent!). Później czekały na nas kolejne atrakcje (między innymi karaoke i głuchy telefon), które przygotowały dla nas jak zwykle niezastąpione druhny. Po napełnieniu swoich brzuszków starszyzna udała się do pokoju na pierwszym piętrze, aby powspominać swoje dawne lata, a młodsze pokolenie zabrało się za pieczenie pierników. Podsumowując: zbiórkę opuściliśmy najedzeni zarówno wigilijną kolacją jak i swoją obecnością. PS Apelacja do druszka Mariuszka: PROSIMY O POWRÓT TOTEMU!!

Klaudia Szelągowska

Wyjazd po Światełko Betlejemskie

W piątek 14 grudnia o godzinie 5 rano wyruszyliśmy spod ZOO w drogę po Światełko Betlejemskie. O godzinie 10 mieliśmy postój w Krakowie. Zwiedziliśmy Wawel, Wieżę Mariacką, następnie wsiedliśmy do autokaru i pojechaliśmy do Zakopanego. Po zakwaterowaniu poszliśmy na obiadokolację, następnie wyszliśmy na dwór podziwiać Zakopane i rzucać się śnieżkami. Gdy wróciliśmy do pensjonatu wykąpaliśmy się i poszliśmy spać. Dzień był długi i pełen wrażeń.

Patrycja Wiśniewska

Kurs zastępowych

Potrzeba kursu zgłaszana była już w naszym hufcu od dawna. Trudno było jednak znaleźć czas. Aż wreszcie udało się zaplanować termin. I tak w listopadowy weekend zjechało się 25 harcerzy z Gąbina, Blichowa, Bodzanowa i Nowego Miszewa. Z naszej drużyny tez mieliśmy sześcioosobową reprezentację.
Kurs zaczął się od myśli: Zastęp jest jak jajko – kruche i delikatne. Na potwierdzenie tych słów każdy dostał jajko, które miał zabierać na zajęcia i dbać, by nie zostało rozbite. Później okazało się, że niektórzy dotrwali ze swoim „zastępem” do końca kursu. Każdy także miał jedno poważne zadanie do wykonania, które sprawdzało jego odpowiedzialność i umiejętności organizatorskie.

Czytaj więcej...

Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies, umieszcza je w pamięci Twojego urządzenia.