Zespół Szkolno-Przedszkolny w Sikorzu

Aktualności

Szkolna wycieczka do Biskupina

Oczami dziecka

Ta wycieczka miała na celu ukazać nam różnicę miedzy życiem dzisiejszym, a życiem naszych przodków. Rankiem 16 września ok. godz. 7.30 wsiedliśmy do autokaru i pojechaliśmy do Biskupina. Po kilku godzinach dojechaliśmy do historycznego grodu. Widoki były przepiękne. Na samym początku poszliśmy do starodawnego grodu.Można tam było wybić dawną monetę, kupić woreczek z pachnącymi ziołami, zobaczyć zabytkowy śrubokręt. Potem poszliśmy do miejsca, gdzie można było przymierzyć dawne uzbrojenie. Tarcza i hełm były bardzo ciężkie. Później weszliśmy do osady.

Niektórzy przymierzali stroje i biżuterię naszych przodków, inni lepili z gliny. Zrobiliśmy sobie potem chwilę przerwy. Następnie poszliśmy zobaczyć jak kiedyś odbywały się walki rycerzy. Po skończonych pokazach, które bardzo nam się podobały, udaliśmy się do muzeum. Oglądaliśmy makiety grodu i pierwsze groty do strzał. Zmęczeni poczłapaliśmy do innych stanowisk, gdzie między innymi zobaczyliśmy wyrób żelaza. Kiedy zrobiliśmy się głodni poszliśmy na bardzo dobry obiad. Po obiedzie trzeba było tylko dojść do autobusu, aby wyruszyć w drogę do Sikorza. W autobusie było głośno i wesoło. Do domu chyba każdy wrócił zadowolony. Będziemy miło wspominać wycieczkę, oglądając filmy i fotografie. Z niecierpliwością będziemy czekać na kolejny wyjazd.

Kinga Tomaszewska

Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies, umieszcza je w pamięci Twojego urządzenia.